Najbitniji podaci

NASA-ini naučnici ove sedmice su objavili otkriće Keplera 452b, planete najsličnije Zemlji, kojeg su nazvali 'Zemlja 2.0'.

Iako je planet previše daleko da bi se mogao fotografirati, napredna NASA-ina tehnologija o Kepleru je otkrila pregršt informacija, piše Independent. Ovo je osam zanimljivih činjenica o 'novoj Zemlji':
1. To je najsličniji planet Zemlji ikad otkriven
John Grunsfeld iz NASA-e rekao je kako je Kepler 452b najbliži 'Zemljin rođak'. Sve na planetu, od njegove veličine do uvjeta na površini, vrlo je slično Zemlji.
2. Godina je duža nego na Zemlji
Tačnije, iznosi 385 dana što je 20 dana duže nego na našem planetu. Godina na Veneri, primjerice, traje samo 88 dana, a na Neptunu 185 dana.
3. Proveo je milijarde godina na optimalnoj nastanjivoj udaljenosti od svoje zvijezde
Kepler 452 je 1,5 milijardi godina udaljen od Sunca. Ako je planet preblizu svojoj zvijezdi, na njemu će biti prevruće za život. Ako je predaleko, to znači da će biti prehladno. Kepler 452b je na savršenoj udaljenosti od svoje zvijezde već milijardama godina. Prema mišljenju Jona Jenkinsa, analitičara podataka s Keplera, to znači da je moguće da na njegovoj površini postoji život ili da je on postojao u nekom trenutku.
4. Kepler bi mogao imati aktivne vulkane i vodu
U NASA-i ističu i da su proučavali postanak planete i, na temelju njegove veličine i starosti, došli do zaključka da je riječ o stjenovitom planetu ispod čije površine bi mogli postojati vulkani.
5. Ljudi bi mogli preživjeti jaču gravitaciju Keplera
Novi planet nešto je veći od Zemlje, a procjenjuje se i da ima dvostruko veću gravitacijsku silu. No, to nikako ne znači da na njemu ne može biti života. Stručnjaci tvrde da bi se ljudi mogli prilagoditi novoj gravitaciji zbog koje bi, u idućim generacija, postali zdepastiji.
6. Biljke bi mogle rasti na Kepleru
Kepler 452 malo je veći od našeg Sunca. Dodatno svjetlo i toplina koje planet prima ne znači samo da je planet topliji od Zemlje, već i da biljni svijet vjerovatno može uspijevati. Budući da fotosinteza proizvodi zrak koji udišemo, to znači da temelj za razvoj života postoji.
7. Tamo bi mogli i pocrniti
Kepler 452b prima jednaku količinu svjetla kao Zemlja. To znači da biljke s našeg planeta mogu tamo rasti ako postoji atmosfera. Mogli biste čak i pocrniti, kao na ljetovanju na Zemlji - rekao je astronom dr. Daniel Brown.
8. Nažalost, za sada je nemoguće ići na Kepler
Kepler 452b je topao, vjerovatno ima vode i podržava život biljaka, ali udaljen je 1400 svjetlosnih godina. S trenutnim NASA-inim letjelicama ljudima bi da tamo stignu trebalo oko 25,8 miliona godina. Put na Kepler bio bi moguć za ljude samo s daleko bržim svemirskim letjelicama.