Izrael

Zlatne ribice su sposobne za navigaciju po kopnu, otkrili su izraelski istraživači nakon što su ribe trenirali da voze.

Tim sa Univerziteta Ben-Gurion razvio je FOV, vozilo kojim upravlja riba. Robotski automobil opremljen je lidarom, tehnologijom daljinskog otkrivanja koja koristi pulsirajuću lasersku svjetlost za prikupljanje podataka o lokaciji vozila na tlu i o tome gdje se riba nalazi unutar montiranog rezervoara za vodu.

Kompjuter, kamera, elektromotori i omni-točkovi daju ribi kontrolu nad vozilom.

- Iznenađujuće, ribama ne treba mnogo vremena da nauče kako da upravljaju vozilom. U početku su zbunjene. Ne znaju šta se dešava, ali vrlo brzo shvate da postoji korelacija između njihovo kretanje i kretanje mašine u kojoj se nalaze - rekao je istraživač Shachar Givon, prenosi CNN.

U istraživanju je učestvovalo šest zlatnih ribica, od kojih je svaka dobila oko 10 sati vožnje. Svaki put kada je neko od njih dostigao cilj koji su istraživači postavili, bio je nagrađen hranom.

A neke zlatne ribice su bile bolji vozači od drugih.

- Bilo je veoma dobrih ribica koje su se odlično snalazile i bilo je osrednjih koje su pokazivale kontrolu nad vozilom, ali su bile manje vješte u vožnji njime - rekao je profesor biologije i neuronaučnik Ronen Segev.

Pokazivanje da riba ima kognitivnu sposobnost navigacije izvan svog prirodnog okruženja vode može proširiti naučna saznanja o osnovnim navigacijskim vještinama životinja.

- Mi ljudi sebe smatramo posebnim i mnogi o ribama misle kao primitivnim, ali to nije tačno - istakao je Segev.

Faktor/CNN