Najučinkovitija

Lijek protiv COVID-a koji se bazira na antitijelima životinje ljame proglašen je za jedan od najučinkovitijih koji su dosad testirani, piše britanski Telegraph.

Naime, istraživači s Instituta Rosalind Franklin Oxfordshire, analizirali su upotrebu ovih antitijela još otkad se koronavirus prvi put pojavio u Velikoj Britaniji 2020. godine.

A, teorija se vrti oko čudnovate karakteristike imunološkog sistema ovih životinja iz porodice Camelidae, koja uključuje deve i ljame, a koji proizvodi sitna antitijela - nanotijela. Oni djeluju jednako kao i ljudska antitijela i okružuju invazivni patogen, ali su znatno manja pa mogu bolje neutralisati prijetnju.

Kako bi proizveli nanotijela specifična za COVID, istraživači su u ljamu imena Fifi ubrizgali protein šiljka koronavirusa, što je dio virusa pomoću kojeg se on veže i ulazi ljudske stanice. Fifi nije dobila COVID, ali je njen imunološki sistem počeo proizvoditi nanotijela protiv proteina šiljka.

Naučnici su ih izvukli iz uzoraka krvi i spojili u tri lanca kako bi povećali njihovu sposobnost vezanja za viruse, a zatim su ih masovno proizveli u laboratoriju.

Laboratorijski testovi javnog zdravstva Engleske, Univerziteta u Oxfordu i Instituta Rosalind Franklin otkrili su da je liječenje ovim nanotijelima značajno smanjilo težinu bolesti - doduše, kod životinja.

Upotreba ovih nanotijela pokazala se učinkovitom protiv izvorne i alfa varijante koronavirusa. Dodavanje četvrtog omogućilo je da tretman uspješno djeluje i protiv beta varijante, za koju su se naučnici bojali da bi mogla izbjeći antitijela nastala vakcinisanjem.

Profesor Miles Carroll, zamjenik čelnika Nacionalne službe za infektivno javno zdravstvo Engleske, rekao je: "Iako je ovo istraživanje još u ranoj fazi, ono otvara važne mogućnosti za korištenje učinkovitih tretmana nanotijelima za COVID-19. Ovo su među najučinkovitijim sredstvima za neutraliziranje Sars-CoV-2 koje smo ikada testirali na PHE-u."

Profesor Ray Owens, voditelj proizvodnje proteina na Institutu Rosalind Franklin i vodeći autor istraživanja, poručio je: "Nanotijela imaju niz prednosti u odnosu na ljudska antitijela. Jeftiniji su za proizvodnju i mogu se isporučiti izravno u dišne puteve putem nebulizatora ili spreja za nos, pa se mogu sami primijeniti kod kuće."

Profesor James Naismith, direktor Instituta Rosalind Franklin, koji je pomogao u vođenju istraživanja, zaključio je: "Imati lijekove za virus uvijek će biti vrlo važno, pogotovo jer nisu svi vakcinisani. A, tu je i rizik od pojave novih varijanti koje su sposobne zaobići imunitet of cjepiva."

Rezultati su objavljeni u časopisu Nature Communications.