SASVIM SLUČAJNO

Naučnici su prošlog mjeseca otkrili mali otok uz obalu Grenlanda za koji kažu da je najsjevernija kopnena tačka na svijetu, a otkriven je nakon pomicanja ledenih santi.

"Nije nam bila namjera otkriti novi otok. Otišli smo tamo po uzorke", rekao je Reutersu polarni istraživač i voditelj istraživačkog objekta Arktičke stanice na Grenlandu Morten Rasch.

Naučnici su prvo mislili da su stigli na Oodaaq, otok koji je 1978. otkrio danski istraživački tim. Tek su kasnije, provjeravajući tačnu lokaciju, shvatili da su stupili na drugi otok, koji se nalazi 780 metara sjeverozapadno.

"Mi smo pomalo kao istraživači iz prošlosti, koji su mislili da su stigli na određeno mjesto, a zapravo su pronašli potpuno neko drugo mjesto", rekla je švicarska poduzetnica Christiane Leister, koja je finansirala ekspediciju.

Mali otok, promjera otprilike 30 metara, čiji najviši vrh iznosi oko tri metra, sastoji se od blata s morskog dna, kao i od morene, nakupina materijala nataloženog direktno s ledenjaka koji se neprestano kreću.

Članovi istraživačkog tima su rekli da će za novootkriveni otok predložiti naziv Qeqertaq Avannarleq, što na grenlandskom znači "najsjeverniji otok".

O otkriću su prvi put u petak izvijestile danske novine Weekendavisen.