Naučnici upozoravaju

Polovi magnetnog polja Zemlje mijenjaju se na 100.000 godina, što može da promijeni smjer kretanja planete. Naučnici upozoravaju da je sada taj period postao kraći.

Astronomi su već uočili fenomen kretanja planeta u suprotnom smjeru i nazvali ga “Retrograde Motion”, što znači retrogradno pomjeranje.
Većina naučnika tvrdi da će ovaj fenomen zahaatiti sve planete, makar jedanput, i da je Zemlja samo jedna od njih. Zato se naučna javnost nije iznenadila što je Evropska svemirska agencija (ESA), na osnovu otkrića Američke svemirske agencije (NASA), ozbiljno upozorila žitelje naše planete da će se usljed preobražaja Zemljinog magnetnog polja jednoga dana Sunce pojaviti sa zapada.
Zavisnici od teorija katastrofa ovo naučno upozorenje odmah su plasirali kao novi "smak svijeta". Ali do njega neće doći. Dovoljno je da čovječanstvo bude spremno u slučaju da dođe do pomjeranja magnetske igle, odnosno kompasa, uvjereni su naučnici.
Američki naučni časopis "Live Science” tvrdi da Zemljino magnetno polje nije više jako kao što je nekada bilo već je desetostruko slabije nego proteklih godina, a njegovo slabljenje je ubrzano poslednjih šest meseci.
Zna se da je Zemljino magnetno polje kružni omotač koji štiti Zemlju od solarnih oluja i štetnih kosmičkih zraka, kao i od promena u magnetnom polju.
Da će biti preokreta na Zemljinom magnetnom polju potvrdila je i ESA, koja prati ove promjene od novembra 2002. godine.
"Poznato je da se polovi magnetnog polja Zemlje menjaju otprilike svakih 100.000 godina. Ali, sada je otkriveno da se period promjene magnetnog polja Zemlje višestruko ubrzao. Prirodno je da se taj period promjene smanjuje za pet odsto svakih 100 godina, međutim, novi naučni podaci potvrđuju da se taj procenat sada ostvaruje za svega deset godina, što upozorava na velike kosmičke neprilike u bliskoj budućnosti", rekao je Kelly Dickerson, naučnik i novinar magazina "Live Science”.